„Chill’n’Grill 2019“ buvo kitoks nei visada. JDM.lt komanda paskelbė, kad šįkart renginys – tiems, kas iš tiesų gyvena festivalio vibe’u, kuriems automobiliai yra tarp prioritetų, o ne paskutinėje vietoje, ir kuriems atkeliavus į festivalį norisi pirmiausia apeiti visus automobilius, o ne pasistengti, kad savaitgalis išsitrintų iš atminties nuo penktadienio iki sekmadienio.
Ir „Chill’n’Grill“ pavyko. Daugiau nei pavyko: tobulas oras, tobula kompanija, gera nuotaika, šventė nuo ryto iki vakaro – viskas, ko reikėjo, kad ne vienas pasibaigus „Chill’n’Grill“ 2018 pasakytų, kad tai buvo geriausias festivalis ever.
Visgi pirmiausia „Chill’n’Grill“ yra apie tuos, kurie tą festivalį padaro tokiu, kokiu jis yra jau daugelį metų. Apie tuos, kurie negaili naktų garažuose, kurie nusidaužo rankas iki kraujo, kurie perdažo automobilius po du ar tris kartus, kurie kiekvienos detalės ieško nesiparindami skambinti į šrotus, statyti aukcionuose „Ebay“ ar pirkti „Amazon“ tam, kad vėliau patys nueidami tolyn nuo mašinos atsisuktų į ją dar bent porą kartų. Taigi, geriausi iš geriausių 2018!
Best Oldschool. Gintaras Tamulevičius ir jo „Volkswagen Kaefer“: prieš metus jis pasistengė ir pasigamino automobiliui senovinę, hipių laikus menančią, stogo bagažinę. Pačiu laiku, mat ant jos tilpo visi laimėti prizai. Dar anksčiau jis automobilyje įsirengė mechaninį kondicionierių, į kurio vidų pilamas vanduo ir šitaip aušinamas į saloną patenkantis oras. Šiems metams G. Tamulevičius parengė tikrą staigmeną – Kaefer gavo tai, apie ką Volkswagen jo gamybos laikais nė nesvajojo. Pneumatinę važiuoklę. Pastaroji atsiėjo gerų pusantrų metų darbo, mat teko sugalvoti, kaip priversti važiuoklę, kurtą prieš kelis dešimtmečius, kilnotis aukštyn ir žemyn taip, kaip tą daro kur kas jaunesni automobiliai. Daug laiko teko brėžiniams, skaitymui, idėjų paieškai, pirkiniams ir konstravimui.
Best Euro. Giedrius Čeilitka ir jo „Audi RS3“: katė maiše virto išties įspūdingu, raudonu, modifikuotu Audi RS3 modeliu. Automobiliui buvo sumontuota pneumatinė važiuoklė, leidžianti Audi prigulti ant žemės, platūs ratlankiai, dailiai telpantys į arkas tada, kai važiuoklė pasiekia žemiausią galimą padėtį, o vyšnia ant torto virto salone atsiradęs Audi R8 vairas. Kad pastarasis veiktų taip, kaip jam priklauso, išdavė G. Čeilitka, teko nusipirkti ne tik vairaratį, bet ir daugiau jam priklausančių dalių.
Best JDM. Vytautas Keturka ir jo „Datsun 280Z“: vaikinas savo Datsun 280Z puoselėjo pastaruosius ketverius metus, kad kiaurai prarūdijusį kėbulą paverstu važiuojančiu išskirtiniu automobiliu. Nepaisant to, kad laiko buvo į valias visiems taškams ant i sudėlioti, ne viskas vilniečiui klostėsi taip, kaip norėjosi. Vaikinas pasakojo, kad senam automobiliui sumontavo variklio valdymo kompiuterį ir pastarąjį norėjosi kaip reikiant susiprogramuoti, kad motoras veiktų taip, kaip priklauso. Programavimo darbai buvo numatyti iki festivalio likus dienai, tačiau, išdavė V. Keturka, ėmė spyriotis automobilio degalų sistema. Teko apsisukti, grįžti ir per paskutinę naktį iki festivalio ištaisyti tai, iki kol per kelis metus rankos nebuvo priėjusios.
Best Chill’n’Grill. Kasparas Žukaitis ir jo „Volkswagen T3 Westfalia“: Automobilis buvo modifikuotas nuo A iki Z, atrodytų, neliko nė vienos nepaliestos vietos. K. Žukaitis pasirūpino kelionėms skirto mikroautobuso išore, perdažė kėbulą, atnaujino interjerą, persiuvo saloną. Galiausiai papuošė automobilį specialiai jam pagamintais ratlankiais. Be viso to, sumontavo automobiliui pneumatinę važiuoklę. Kadangi, kaip sakė, automobilis senas ir neįprastas, toks variantas, kaip kad važiuoklė iš dėžutės, neišdegė. Teko sukti galvą, braižyti, virtinti, tekinti, kol buvo pagaminta būtent šiam modeliui pritaikyta pneumatinės važiuoklės sistema. Darbų sąrašas buvo toks ilgas, kad likus kelioms valandoms iki festivalio, Marijampolės automobilininkai dar dirbo su šiuo modeliu.
Best VIP Style. Tautvydas Maleckas ir jo „Mercedes-Benz S420“: juodas, plačiais ratlankiais, kaip reikiant žemintas, interjere – nuo žvaigždėtų lubų, iki siuvinėtų pagalvėlių ir užuolaidėlių. Kitaip tariant, tikras vadinamojo VIP stiliaus atstovas.
Best Wheels. Gabrielius Gerasimovič ir jo „Volkswagen Jetta“: Pagrindu jo ratlankiams tapo niekuo neišsiskiriantys eiliniai ratai, tačiau automobilininkas juos išvertė, o centrinę ratlankio dalį prisuko taip, kad nesimato nė vieno varžtelio. Rezultatas toks, kokio pamatyti kažkur kitur greičiausiai nepavyks niekada. Bet, sako Jettos šeimininkas, iš pažiūros paprastam objektui teko paaukoti gerus 7-8 mėnesius darbo ir galvos sukimo, kaip įgyvendinti norimą idėją.
Best Static. Vasaris Gaidys ir jo „BMW E36“
Best Bagged. Karolis Zaleckas ir jo „Volkswagen Golf MK4“
Best Race Style. Karolis Survila ir jo „Volkswagen Golf MK2“
Best Guest. Kaspar Orasmae iš Estijos ir jo „Toyota GT86“