Kiekvienas iš tų, kuriems automobilis nėra vien priemonė važiavimui iš taško A į tašką B, žino, kad važiuojant modifikuotu, išpuoselėtu ir žemintą važiuoklę turinčiu automobiliu kelyje gali laukti patys įvairiausi dalykai. Vieną dieną tai gali būti ir praeivio aukštyn pakeltas nykštys, taip pasakant, jog sėdite prie „kieto“ automobilio vairo, kitą dieną – į pernelyg aukštą stovėjimo vietos atitvarą nuplėštas buferis, į nepastebėtą duobę pradurta padanga ir kitokie nemalonumai.

Tad nieko keisto, jog pravėrus tokių vairuotojų bagažines, galima rasti absoliučiai visko: nuo priemonių kėbulo nublizginimui iki įrankių, reikalingų ištikus netikėtam gedimui.

Nusprendę patikrinti, ką vairuotojai slepia savo bagažinėse, intensyviai laukiamiausiam automobilių kultūros festivaliui „Chill’n’Grill“ besirengianti JDM LT komanda drauge su „Albert Berner“ ekspertais paskelbė „Bagažinių reidą“. Pirmajame patikrino, ką su savimi vežiojasi japoniškų automobilių mėgėjai.

Remontas per tualeto pertrauką

„Honda Civic iVT“ vairuojantis Žygimantas Dubovikas skaičiuoja, kad jo automobiliui jau 33 metai, todėl kelyje jis stengiasi būti pasirengęs viskam.

„Turiu įrankių dėžę, kelis automobilinės chemijos buteliukus, skirstytuvą, ir, žinoma, tokius būtinus dalykus, kaip keltuvas ir atsarginis ratas“, – vardino automobilininkas.

Būtent atsarginis skirstytuvas jam pravertė vienos kelionės po Lietuvą metu. Tąkart vyras su „Civic“ sustojo magistralėje į Klaipėdą, vietos, pažymėtos kaip aukščiausias magistralės taškas, stovėjimo aikštelėje.

„Kol surinkinėjau skirstytuvą, moterys nubėgo į tualetą. Kai grįžo, automobilis jau buvo užvestas. Visi juokėsi, kad aš remontuoju mašiną greičiau nei moterys nueina į tualetą“, – prisiminė jis.

Neprireikia, bet turi

Selmas Adomonis, sėdintis prie Lietuvoje kone išnykusio modelio – „Nissan 180SX“ – vairo, pravėręs savo automobilio bagažinę pasakojo, kad čia rasti galima visko.

„Visada turiu variklio alyvos, aušinimo skysčio – senų automobilių su senom variklio tarpinėm reikalai. Taip pat – visokios chemijos ir šviežiai nusipirkta naujo tipo vaistinėlė“, – kalbėjo jis.

Tarp turimų dalykų ir priemonės automobilio kėbului plauti bei prižiūrėti, o ten, kur turėtų būti atsarginis ratas, paslėptas hidraulinis keltuvas ir lentų. Ant jų užvažiavus automobilis atsiduria aukščiau, tada pavyksta pasinaudoti keltuvu.

Be šių dalykų, vietos atsiranda ir įrankių dėžei. Tačiau paklaustas, ar buvo kažko prireikę kelyje, S. Adomonis gūžčiojo pečiais.

„Tik aušinimo skysčio, o kaskart važiuojant į plovyklą – šampūno, kibirėlio ir kempinės bei šluosčių. Dar esu pasidalinęs įrankių komplektu kai reikėjo draugui prisivežt atsipalaidavusias ratų veržles“, – kalbėjo jis.

Kilpa ir užvedimo laidai

Sakurų žiedais papuoštą „Honda Civic“ vairuojanti Raminta Urbelionytė bagažinėje laiko galybę įvairiausių reikalingų atributų, skirtų išsigelbėjimui iš netikėtų situacijų bei automobilio nusiplovimui.

„Turint seną automobilį, dažnai praverčia tokie daiktai ir įrankiai, kaip tempimo kilpa ir užvedimo laidai, nes niekada negali žinoti, kada gali sustoti dėl ištikusio gedimo“, – pasakojo ji ir pridūrė, kad per pastaruosius porą metų nuotykių, kai prireikė kilpos, tikrai buvo.

Jos „Civic“ kelyje buvo sugedęs, buvo užgęsęs jo variklis ir nebeužsivedęs vėl, tad namo teko grįžti tempiamai.

„Užvedimo laidus įsidėjau šiam sezonui, nes po žiemos susidūriau su akumuliatoriaus problemomis. Įsimečiau laidus į bagažinę dėl viso pikto, panaudoti neteko, bet, kaip sakoma, valgyt neprašo, tad jie tebeguli bagažinėjė“, – pasakojo mergina.

Stogas ir lietus

Žilvinas Kuprėnas važinėjasi su itin retai Lietuvos keliuose matomu „Daihatsu Copen“. Mažytis automobilis sukurtas taip, kad idealiai tiktų ankštoms japoniškoms gatvelėm ir leistų pasimėgauti saulėtomis dienomis.

„Jei oras geras, bagažinėje būna sulankstytas stogas. Tada niekam kitam vietos kaip ir nebelieka“, – juokėsi rodydamas bagažinės turinį jis.

Jei lyja lietus, tenka ne savo noru vežiotis truputį vandens, neslėpė Ž. Kuprėnas. Be jo, į bagažinę kartais telpa ir skrybėlė, kad neperkaistų galva ir vėjai kabriolete nesuveltų plaukų.

„Ant dugno dar mėtosi ir seni geri lenkiški valstybiniai numeriai, nes nauji kvadratiniai lietuviški – labai negražūs“, – tikino pašnekovas.

Daugiau nei viena funkcija

Įrankiais bei įvairiais priedais, skirtais automobiliams, prekiaujančios UAB „Albert Berner“ pardavimų vadovas Vygandas Basys akcentavo, kad galvojant, kas gali praversti kelyje, reikia mąstyti kūrybingai ir nepamiršti, kad bagažinėje vietos ne tiek ir daug. Tai priežastis, kodėl jis vairuotojams siūlė prie būtiniausių dalykų, tokių kaip keltuvas, raktas ratų varžtams atsukti bei tempimo lynas, įsidėti ir daugiau nei vieną paskirtį turinčių priemonių.

Pavyzdžiui, visuomet kartu jis rekomendavo turėti kelias funkcijas atliekantį langų ploviklį, kaip, pavyzdžiui, „Berner X-in-1 cleanstar magic“.

„Labai nesmagu, kai netikėtai supranti, jog langų skysčio bakas tuščias, o langas purvinas. Toks produktas ne tik išgelbės iškilus tokiai situacijai, bet jo savybės saugo ir ilgiau. Pavyzdžiui, stiklas ilgiau lieka švarus dėl hidrofobinio efekto, o sudėtis užtikrina, kad vabzdžių ir nešvarumų likučiai bus pašalinti be jokio automobilio gremžimo ar šveitimo kempinėmis“, – kalbėjo ekspertas, pabrėžęs, kad net jeigu toks skystis pasiliks ilgiau bagažinėje, ne bėda, mat jis tinkamas naudoti iki 15 laipsnių šalčio.

Tarp tokių, daugiau nei vieną paskirtį turinčių, daiktų V. Basys siūlė įsidėti ir „Profi clean“ servetėles. Žinovas juokėsi, kad tokios pravers visais atvejais, nesvarbu, ar teks nusivalyti tepaluotas rankas po remonto kelyje, ar sportbačiams grąžinti baltą spalvą.

„Galiausiai verta įsimesti ir universalų visiems paviršiams tinkamą „X-in-1“ valiklį, kuris tinka ir, tarkim, langams, ir automobilio centrinei konsolei valyti. Garaže galima turėti kiek tik norime flakonų ir kitko skirtingoms paskirtims, tačiau bagažinėje vietos amžinai maža, tad geriau jos neprikrauti iki viršaus“, – tikino specialistas.

Idėja, kad bagažinėje turi būti daugiau nei vieną paskirtį turintys daiktai, išlieka ir kalbant apie įrankius. Pavyzdžiui, naujovė, kurią V. Basys pasiūlė pasidėti automobilyje, yra multi-terkšlė.

„Apie multi-atsuktuvą visi yra girdėję, bet multi-terkšlė yra tiesiog geriau. Tokia yra naudojama ir kaip terkšlė, ir kaip atsuktuvas, jos antgalis lankstus ir skirtas sunkiai prieinamoms vietoms, galiausiai, komplekte yra ir „bit“ antgaliai, ir galvutės nuo 6 iki 13 numerio“, – vardino ekspertas.

Galiausiai, anot V. Basio, reikia nepamiršti bagažinėje turėti bent kelis užtraukiamus dirželius, padėsiančius laikinai pritvirtinti atitrūkusias automobilio detales. Be to, pravers ir universali juosta be klijų, kaip, leisianti sutvirtinti ir trūkusias žarneles, ir izoliuoti prasitrynusius laidus net tada, kai variklio skyriuje viskas šlapia.

„Vienas paskutinių dalykų, ką tikrai patarčiau turėti, tai žibintuvėlis. Ypač nedidelis, rašiklio dydžio, kuris neužima daug vietos ir tikrai gelbėja tais atvejais, kai telefono baterija senka, o pasišviesti tamsiausiose variklio skyriaus kertelėse ar po automobiliu tiesiog būtina“, – kalbėjo „Albert Berner“ vadovas.

Ieškos skirtumų

Paskelbę „Bagažinių reidą“, automobilių kultūros festivalio „Chill’n’Grill“ organizatoriai žada neapsiriboti keliomis mašinomis.

„Yra sakoma, kad skirtingų markių vairuotojai labai skiriasi vieni nuo kitų. Mums labai smalsu patikrinti šią teoriją ir pasižiūrėti, kaip skiriasi, pavyzdžiui, „Volvo“ ir „Subaru“ vairuotojų bagažinių turinys. Pamėginsime sudaryti savotiškus skirtingus gamintojus pamėgusių vairuotojų portretus, o drauge su festivalio kolegomis ir padėsime vairuotojams atsirinkti, ką iš tiesų verta vežiotis drauge“, – kalbėjo „Chill’n’Grill“ komunikacijos vadovė Dina Sergijenko-Ramaškevičienė.

Automobilių kultūros festivalis „Chill’n’Grill“ startuoja paskutinį liepos savaitgalį, liepos 28-30 dienomis, Dauguose, Alytaus rajone. Jau dabar organizatoriai žada, kad tai bus proga pamatyti ne tik geriausius ir gražiausius Lietuvos automobilius, bet ir šansas visą savaitgalį pabūti benzingalvių, kuriuos vienija dėmesys automobilių kultūrai, būryje.